Thursday, October 29, 2009

Di Minggu Kedua Aku Berdansa


Dengan waktu yang singkat, berlalu sudah beban minggu kedua sehati berdansa. Walaupun penat dengan tugasannya, kehidupan di alam realiti tetap harus diteruskan. Terkadang aku merungut dengan tanggungjawap baru ini, bimbang menganggu prestasi kerjaya. Akan tetapi melihat wajah - wajah yang setia berada dibelakang menyokong membuatkan aku lebih bersemangat untuk meneruskan perjuangan ini. Pokoknya jiwa halus ini harus ikhlas. Aku sukakan bebanan ini.

Aku memang suka menari, tetapi aku lebih sukakannya kini kerana aku sedang menuntut seni tari itu sendiri, pernah aku belajar secara formal tapi terlalu singkat untuk berbangga. Seni itu ada nilainya, jadi setiap yang bernilai itu tidak mudah. Sekarang baru aku mengerti menari itu satu seni yang mahal harganya. Aku rasa rindu bila minggu berselang ganti.

Dulu aku selalu kutuk dan bencikan program realiti.
Sekarang ini aku suka bercampur takut berkalikan sedih.
Kerana masa untuk ayah, bonda dan anggun semakin terbatas..

No comments: