Tuesday, May 26, 2009

kembali dengan tenang

Kembali.

Sudah berkurun aku tidak menulis. Rimas agaknya jari jemari ini untuk menari di atas papan kekunci menelanjangkan maruah. Sekarang boleh, telanjang sudah.

Selamat pulang.

Sementara menanti kawan seperjuangan tiba untuk menumpang, aku buat - buat sibuk di pejabat sambil menimba ilmu dengan bangsa asing. Hari ini terlalu banyak kehendak kehidupan yang harus dilaksanakan. Kini kehidupan aku sebagai sahabat, saudara, bapa, suami dan hamba lebih bermaruah. Keikhlasan diperlukan untuk itu, kemahuan, pengajaran.

Terasa rindu..biarlah.
Aku tahu, dia tahu.

Hari ini sebenarnya hari lahir salah seorang kerabatku, Tengku Daud Shah. Aku pun terlupa, hadiah pun tak beli lagi. Salah seorang laskar BAU. Terima Kasih untuk itu. Cahaya neon yang terang - sang dikelilingi restoran - restoran mewah di the walk membuatkan mataku berpija
r.

Lapisan udara yang terang - sang..







No comments: